Jak zostać klientem Zakładu Komunalnego w Gminie Zblewo?
Kroki które należy podjąć, aby zostać klientem
– 1 –
Należy wypełnić Wniosek o wydanie warunków technicznych w Biurze Obsługi Klienta, lub pobrać druk wniosku ze strony internetowej ZKGZ i wypełniony dostarczyć do Biura Obsługi Klienta
Do w/w wniosku należy dołączyć niezbędne dokumenty:
- aktualny odpis z księgi wieczystej, której wniosek dotyczy,
- aktualną mapę dla celów informacyjnych bądź aktualną mapę zasadniczą w skali 1:500 do celów projektowych, sporządzonej przez uprawnionego geodetę.
Wydanie warunków technicznych jest nieodpłatne.
– 2 –
Po uzyskaniu technicznych warunków przyłączenia do sieci wod-kan-deszcz należy zlecić wykonanie projektu technicznego branży sanitarnej przyłączy wod-kan-deszcz (projekt musi wykonać osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia w zakresie sieci i instalacji sanitarnych).
– 3 –
Opracowany projekt techniczny przyłączy należy dostarczyć do ZKGZ w celu jego uzgodnienia.
Uzgodnienie ma na celu sprawdzenie zgodności wykonanego projektu technicznego z wydanymi warunkami technicznymi przyłączenia do miejskiej sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej, przepisami prawa, Polskimi Normami.
Uzgodnienie dokumentacji jest odpłatne według cennika dostępnego w Biurze Obsługi Klienta ZKGZ
– 4 –
Po uzgodnieniu projektu technicznego przez ZKGZ można przystąpić do wykonania przyłączy.
UWAGA !!!
W przypadku nie przystąpienia do realizacji robót, warunki wydane przez ZKGZ tracą ważność po upływie 2 lat od daty ich wystawienia.
Wykonanie przyłączy należy zlecić uprawnionej firmie.
– 5 –
O zamiarze wykonania przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego należy złożyć do ZKGZ pisemne zawiadomienie (z minimum 5 dniowym wyprzedzeniem).
– 6 –
Nowo wybudowane przyłącze wodociągowe lub kanalizacyjne należy zgłosić w ZKGZ do odbioru technicznego w stanie odkrytym. Po dokonaniu odbioru przyłączy przez ZKGZ w stanie odkrytym, można przystąpić do jego zasypania.
– 7 –
Przed rozpoczęciem korzystania z wykonanego przyłącza należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w celu ustalenia terminu montażu wodomierza. ZKGZ dostarcza i montuje wodomierz główny na własny koszt.
– 8 –
Przed montażem wodomierza przez ZKGZ należy zgłosić się do Biura Obsługi Klienta w celu złożenia wniosku o zawarcie umowy. Druk wniosku o zawarcie umowy można wypełnić na miejscu lub pobrać ze strony internetowej i złożyć wypełniony w Biurze Obsługi Klienta.
Do w/w wniosku należy dołączyć niezbędne dokumenty:
- aktualny odpis z księgi wieczystej przedmiotowej nieruchomości
(wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące od daty złożenia wniosku), lub inny dokument uprawniający do zawarcia umowy – pełnomocnictwo, umowa najmu i inne) - umowa dzierżawy
- pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie dla osoby upoważnionej do zawarcia umowy
- Wyciąg z KRS lub zaświadczenie o prowadzeniu działalności
gospodarczej
– 9 –
Podpisanie umowy na dostawę wody i odbiór ścieków.
Umowa na dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków (po uprzednim wypełnieniu wniosku).
– 10 –
Pobór wody może nastąpić po zamontowaniu wodomierza, dostarczeniu nam pozytywnego wyniku z badania bakteriologicznego wody i spisaniu umowy na dostarczenie wody.
– 11 –
Po zawarciu umowy należy zgłosić się do Biura Obsługi Klienta w celu dokonania odbioru końcowego przyłączy.
Do odbioru końcowego przyłączy inwestor winien przedłożyć następujące dokumenty:
- projekt budowlany
- inwentaryzację geodezyjną powykonawczą
- protokół próby szczelności
- protokół kontroli jakości wykonanych robót w stanie odkrytym.
– 12 –
Dodatkowe informacje można uzyskać w Biurze Obsługi Klienta ZKGZ lub telefonicznie pod nr telefonu 58 588 42 73